CLEI-6 ESPAÑOL



TALLER# 3


 ESPAÑOL

 


 

SEGUNDO PERIODO.

 

SELECCIONE LA PAREJA DE ORACIONES QUE MEJOR COMPLETEN  EL TEXTO.

 

Ejercicio Nº 1
Al abuso de nuestras facultades ................ sucede el dolor, a los extravíos del ............... sigue el pesar y el remordimiento.

A) sensoriales 

- sentimiento 

B) humanas

- vicioso

C) físicas

- espíritu

D) externas

- alma

E) mentales

- intelecto




Ejercicio Nº 2
La exaltación del amor propio es peligroso en los espíritus...............; pero útil en los que ............. un ideal.

A) chabacanos 

- miran

B) malignos

- conocen

C) conformistas

- saben

D) soñadores

- plasman

E) vulgares

- buscan



Ejercicio Nº 3
La ................ de la lotería es nula, puesto que no se orienta a todas las facultades del hombre, únicamente a la ................

A) ineficacia 

- suerte

B) transparencia

- razón

C) cualidad

- esperanza

D) valoración

- intelecto

E) ventaja 

- fortuna



Ejercicio Nº 4
A nuestra desaforada ................ sucedió una ................ profunda: hallamos por fin la salida, pero conducía a un abismo.

A) ilusión 

- alegría

B) esperanza 

- depresión

C) pasmación 

- tragedia

D) expectativa 

- duda

E) pasión 

- cólera



Ejercicio Nº 5
La hipocresía es más honda que la ................. Ésta puede ser circunstancial, aquella es ...........

A) dicha 

- premeditada 

B) falsedad 

- superficial

C) adulación 

- provocada

D) mentira

- permanente

E) insinuación 

- profunda

 


TALLER # 4

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdAdp20ngCNXPa-e3kEllngxGZH2zsFEBmBoKVQh_66irkcKcWiozceAzo9kBmv10g4L3EK4yI7PbYFWEki1zTiVdkeqisJKlU0ZMubwnBxThKr97XmlJEeEjfXmgPAa1yMdhOfD1QE9s/s1600/fen%C3%B3meno-droga.JPGEl observador occidental de las culturas amazónicas y mexicanas, no siempre es capaz de acercarse a ellas con suficiencia, sin los prejuicios propios de quien no necesita saber las costumbres de los animales para sobrevivir, ni atribuir a las enfermedades un carácter mágico porque conoce la etimología de casi todas, ni adivinar el futuro o ponerse en comunicación con lo sobrenatural.

Como contrapartida, el ciudadano moderno acepta sin vacilación otros condicionantes que a un indio hichole o mazateca le parecerían absurdos. Para muchas culturas, los alucinógenos naturales eran precisamente el vehículo de acercamiento hacia lo desconocido. Desempeñaban un papel social importante, pero siempre desde una expectativa de uso litúrgico-mágico explicable por las creencias, actitudes y valores que se les atribuían. El acercamiento a los alucinógenos requería un aprendizaje ritual, dirigido por el chamán como máximo iniciado y como interpretador de las sensaciones. Así, los efectos químicos quedaban unificados en una misma ceremonia integradora y desprovista, como dato fundamental de cualquier interés económico-mercantil.

El fenómeno droga

 Colección Salvat

1. El tema del texto es
a) La tradición de las drogas.
b) La interpretación social.
c) Los prejuicios sociales.
d) El observador occidental.
e) La magia y la liturgia.


2. El error del observador occidental reside en
a) Analizar una cultura ajena con patrones culturales propios.
b) Acercarse sin suficiencia a la cultura amazónica y mexicana.
c) Sobrevalorar los aportes culturales de las etnias americanas.
d) Desconocer los efectos orgánicos de los alucinógenos.
e) Atribuir a las enfermedades comunes un carácter mágico.



3. Dentro de las etnias mencionadas, los alucinógenos naturales
a) Entraban en conflicto con la integración social.
b) Ponían en peligro el bienestar de la población.
c) Cumplían un rol social por su carácter místico.
d) Eran utilizadas de manera continua y progresiva.
e) Constituían una bendición de los propios dioses.


4. En la óptica del observador occidental, lo sobrenatural
a) Está realmente integrado con experiencias mágicas.
b) Guarda estrecha relación con las drogas naturales.
c) Es una expresión asociada a las etnias americanas.
d) No tiene la trascendencia que tiene para ciertas etnias.
e) Cobra valor siempre que esté referida a las enfermedades.



5. El concepto condicionantes hace clara referencia a

a) Costumbres antiguas.
b) Análisis profundos.
c) Patrones culturales.
d) Visiones místicas.
e) Culturas homogéneas.




 


















TALLER # 3

INGLES

Food

While eating at a restaurant is an enjoyable and convenient occasional treat, most individuals and families prepare their meals at home. To make breakfast, lunch, and dinner daily, these persons must have the required foods and ingredients on hand and ready to go; foods and ingredients are typically purchased from a grocery store, or an establishment that distributes foods, drinks, household products, and other items that're used by the typical consumer.

Produce, or the term used to describe fresh fruits and vegetables, is commonly purchased by grocery store shoppers. In terms of fruit, most grocery stores offer bananas, apples, oranges, blackberries, raspberries, grapes, pineapples, cantaloupes, watermelons, and more; other grocery stores with larger produce selections might offer the listed fruits in addition to less common fruits, including mangoes, honeydews, starfruits, coconuts, and more.

Depending on the grocery store, customers can purchase fruits in a few different ways. Some stores will charge a set amount per pound of fruit, and will weigh customers' fruit purchases and bill them accordingly; other stores will charge customers for each piece of fruit they buy, or for bundles of fruit (a bag of bananas, a bag of apples, etc.); other stores yet will simply charge by the container.

Vegetables, including lettuce, corn, tomatoes, onions, celery, cucumbers, mushrooms, and more are also sold at many grocery stores, and are purchased similarly to the way that fruits are. Grocery stores typically stock more vegetables than fruit at any given time, as vegetables remain fresh longer than fruits do, generally speaking.

It'd take quite a while to list everything else that today's massive grocery stores sell, but most customers take the opportunity to shop for staples, or foods that play a prominent role in the average diet, at the establishments. Staples include pasta, rice, flour, sugar, milk, meat, and eggs, and bread. All the listed staples are available in prepackaged containers, but can be purchased "fresh" in some grocery stores, wherein employees will measure and weigh fresh products and then provide them to customers.

¿Has entendido el texto?

¡Por favor conteste las preguntas!

Pregunta 1:

What is a grocery store?

a An establishment that cooks food for customers

b There are several definitions of a grocery store

c A place to sell and trade goods

d An establishment that distributes foods, drinks, household products, and other items that're used by the typical consumer

Pregunta 2:

Fresh fruits and vegetables are collectively referred to as which of the following terms?

a Produce

b Feggies

c Veggies

d Famine

Pregunta 3:

What are staples?

a Small pieces of metal used to hold papers together

b Rare foods

c Foods that play a prominent role in the average diet

d Green fruits and vegetables

Pregunta 4:

More vegetables are stocked in grocery stores than fruits because:

a Fruits stay fresh for less time than vegetables

b Vegetables are more popular than fruits, generally speaking

c Grocery store managers prefer fruits

d A and B

Pregunta 5:

"Fresh" groceries are:

a Prepared by employees

b Measured manually

c Charged by the pound

d All of the Above


TALLER # 4.

INGLES. SEGUNDO PERIODO.

Halloween

Halloween (also referred to as All Hollows' Eve) is a holiday that's celebrated in America on 31 October of each year, regardless of what day of the week this date falls on. Although it is rooted in religion, Halloween today is enjoyed mainly because of its decorations, costumes, candy, treats, and general excitement, and furthermore, it is enjoyed by most everyone.

Before Halloween, many individuals carve a design into an orange-colored pumpkin, or a solid, durable vegetable. Once a personally satisfying design is carved, a lit candle is typically put inside a pumpkin, thereby making it a Jack-O-Lantern. At night, this design lights up against the darkness.

Besides carving pumpkins, some celebrate Halloween by putting decorations up. Supernatural (referring in this case to non-natural creatures that're typically based in fiction) figures, including vampires, ghosts, werewolves, zombies, and more, generally account for most of these decorations. Bugs, spiders, cobwebs, gravestones, and anything else that can be considered creepy (or unusual and possibly scary) can also be found on Halloween, in decoration form.

Only some adults celebrate Halloween, and they generally do so by attending parties. Inversely, the vast majority of children dress in costume (Halloween costumes can be based upon anything, from the mentioned supernatural creatures to the stars of today's films) and walk from door to door in search of candy—a practice known as trick or treat—on Halloween. After knocking on a door (houses that participate in Halloween usually leave a light on), one says, "Trick or Treat" and a piece (or pieces!) of candy is given to him or her.

¿Has entendido el texto?

¡Por favor conteste las preguntas!

Pregunta 1:

When does Halloween take place?

a 14 February

b 31 October

c Eight weeks before Christmas

d 25 December

Pregunta 2:

What day of the week does Halloween fall on?

a Halloween is always on Saturday

b Halloween is always on Friday

c Halloween's day of the week varies by year

d Halloween is always on Monday

Pregunta 3:

How do most children celebrate Halloween?

a By hanging ornaments on a Christmas tree

b By producing candies

c By studying schoolwork

d By dressing in costume and trick-or-treating

Pregunta 4:

One can expect to see all of the following types of decorations on Halloween except:

a Snowflakes and ribbons

b Vampires

c Gravestones and zombies

d Spiders and other bugs

Pregunta 5:

Some adults celebrate Halloween in which of the following ways?

a Going to bed early

b Trick-or-treating

c Buying Christmas gifts

d Attending Halloween parties

 

 

 

 

 


















TALLER # 2.

 SEGUNDO PERIODO.
REEMPLACE EL SUJETO POR EL RESPECTIVO PRONOMBRE PERSONAL(HE, SHE, IT, WE, THEY), Y VUELVA A ESCRIBIR DE NUEVO LA ORACIÓN, COMO APARECE EL EJERCICIO 1 Y 2, A CONTINUACIÓN

FAVOR DEVOVER EL 15 DE SEPTIEMBRE, RESUELTO.

Use the appropriate subject pronouns to rewrite the following sentences.


1. Mrs. Chart is very beautiful..
2. Dr. Phil is a famous person..
3. Fred and Barnie are good friends..
4. Is James good at basketball??
5. Maria plays tennis..
6. Andy and I are cousins..
7. Wendy and Robin are good at math..
8. Mount Everest is very high..
9. Mrs. Rogala has 23 students..

10. Is the TV too loud??







TALLER # 2.




Comprensión de Lectura - Razonamiento Verbal
Lectura Nº01  (UNMSM 1991)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidALH6ld3fybFR13bAMdSryOQ3sP6tIyiEF3nBWkG9nr3DfUd5ME4HwGHo0n1I77KnErqmJT9ABwXbFkAHEz8AVZ_oRf9cUBHVhDa13gxtIMzsq1NqB19F7OxFecIHouKO8-d6UzVmmumv/s1600/atardecer+pajaro+volando.png¿Qué es de verdad terrible el peso y maravillosa la levedad?
La carga más pesada nos destroza, somos derribados por ella, nos aplasta contra la tierra. Pero en la poesía amatoría de todas las épocas, la mujer desea cargar con el peso del hombre. La carga más pesada es, por lo tanto, a la vez, la imagen de la más intensa plenitud de la vida. Cuanto más pesada sea la carga, más al ras de la tierra estará nuestra vida, más real y verdadera será.
Por el contrario, la ausencia absoluta de carga, hace que el hombre se vuelva más ligero que el aire, vuele hacia lo alto, se distancie de la tierra, de su terreno, que sea real solo a medias y sus movimientos sean tan libres como insignificantes.
Entonces, ¿Qué hemos de elegir? ¿el peso o la levedad?
Este fue el interrogante que se planteó Parménides en el siglo sexto antes de Cristo.
Pregunta Nº01
¿Qué pasa con lo pesado en el párrafo leído?
a) Es una verdad terrible.
b) Es algo que aplasta y destroza.
c) Es símbolo de algo maravilloso.
d) Es imagen de vida plena.
e) Es prototipo de los seseos amatorios.
Pregunta Nº02
La "levedad", según el autor, hace que el hombre:
a) Perciba lo acogedor del ser.
b) Viva sólo a medias.
c) Deteste las cargas más pesadas.
d) Guste la poesía matoria de todas las épocas.
e) Evite ser aplastado contra la tierra.
Pregunta # 3
  ¿Qué simboliza la mujer?
a) Un deseo de llevar siempre lo más pesado de la vida.
b) Una caracterización de la poesía amatoria.
c) Una búsqueda de la extraordinaria levedad del amor.
d) Una voluntad de acercamiento a lo más intenso de la vida.
e) Nos lleva siempre a lo más alto.



Pregunta Nº04

Según el texto, la vida del hombre será mediocre, cuando:
a) Las verdades no sean entendidas.
b) Seamos derribados por sus cargas.
c) Nos aplasten los problemas contra la tierra.
d) Las cargas de ellas sean leves.
e) Las cargas más pesadas sean más reales y verdaderas.


Pregunta Nº05
Del texto se desprende que es preferible frente a todo lo planteado aquello que:
a) Nos ayuda a evitar las cargas más pesadas.
b) Impide que seamos destrozados.
c) Nos acerca a la realidad más verdadera.
d) Nos vuelve tan ligeros como el aire.
e) Un deseo de imagenes interiores y sutiles.






























TEXTO N°5
Antes de comenzar el examen del aspecto psicológico del egoísmo y del amor a sí mismo, debemos destacar la  falacia lógica que implica la tesis de que el amor a los demás y el amor a uno mismo se excluyen recíprocamente. Si es una virtud amar al prójimo como a uno mismo, debe serlo también y no un vicio que me ame a mí mismo, puesto que también yo soy un ser humano. No hay ningún concepto del hombre en el que el yo no esté incluido.
Una doctrina que proclama  tal exclusión demuestra ser intrínsecamente contradictoria. La idea  expresada en el  precepto bíblico "Ama a tu prójimo como a ti mismo", implica que el respeto por  la propia integridad y  unicidad, el amor y la comprensión  del propio sí mismo, no pueden separarse del respeto, el amor y la comprensión  al otro. El amor a sí mismo está inseparablemente ligado  al amor a cualquier otro ser.

21. En el texto, el término examen significa
A) cuestionamiento.
B) análisis.
C) prueba.
D) explicación.
E) pregunta.

22. El amor a sí mismo es importante porque
A) es una virtud divina.
B) es de índole psicológica.
C) nos permite evitar las falacias.
D) nos permite amar a los demás.
E) es un concepto excluyente.

23. Si el hombre no se amara a sí mismo, entonces
A) no podría amar a los demás.
B) no caería en el egoísmo.
C) respetaría a la sociedad.
D) cumpliría con el precepto bíblico.
E) no respetaría la integridad personal.

24. ¿Cuál de los siguientes enunciados resume mejor el texto?
A) Es una virtud que yo ame a los demás y a mí mismo.
B) Comprender al otro es una virtud humana.
C) Si amo a los demás resulta que no puedo amarme a mí mismo.
D) Yo debo amar, respetar y comprenderme siempre a  mí mismo.
E) El amor a sí mismo implica amar a los demás.

25. ¿Cuál de los siguientes enunciados es incompatible con lo argumentado en el texto?
A) Todo concepto del ser humano necesariamente  me incluye a mí mismo.
B) Es una falacia lógica excluir el amor a los demás del amor a sí mismo.
C) No puede separarse el amor al prójimo y el amor a mí mismo.
D) Se debe amar a los demás más que a uno mismo.
E) Excluirse  a sí mismo del prójimo es contradictorio.





taller ingles number one.


Days of the week
There are seven days of the week, or uniquely named 24-hour periods designed to provide scheduling context and make time more easily measureable. Each of these days is identifiable by specific plans, moods, and tones.
Monday is viewed by many to be the "worst" day of the week, as it marks the return to work following the weekend, when most full-time employees are given two days off. Most students attend school in the morning and return home in the afternoon (usually from about eight until three or seven until two), and most workers go to work in the morning and return home in the evening (usually from nine to five or eight to four).
Tuesday is the second day of the week, and is in many ways similar to Monday. Not a whole lot changes, schedule-wise, between Tuesday and Monday; most individuals go to school or work and return home to watch television, play video games, make plans with friends, spend time with family, read, or engage in a similar leisure-related activity.
Wednesday is the third day of the week, and serves as the "middle" of the work week; some individuals refer to Wednesday as "hump day," as once its workday is complete, employees will have passed the work-week "hump," and will be on the downturn, as only two days on the job will remain in the week.
Thursday is the fourth day of the week, and is viewed favorably by many, as it's rather close to the end of the work week.
Friday is the fifth day of the week, and marks the end of the workweek and school-week for the vast majority of employees and students. By Friday afternoon/evening, most students/workers cannot wait to leave and go home, as they won't have to report back to school/work until Monday.
Saturday is perhaps the most highly regarded day of the week. Because Sunday follows it (and there is presumably no work or school to attend, for most individuals), everyone is free to stay out (or awake) until late at night, having fun with plans or other leisure-related activities. To be sure, Saturday is generally thought of as a day to partake in hobbies that couldn't otherwise be enjoyed during the regular week.
Sunday is the final day of the week, and is used by most as a day of rest. Fewer late-night plans are made on Sundays, compared to Saturdays, as most individuals have to wake up for work or school on Monday morning.
¿Has entendido el texto?
¡Por favor conteste las preguntas!
Pregunta 1:
How many days of the week are there?
a six
b five
c three
d seven
Pregunta 2:
What is the weekend?
a Wednesday and Friday
b Thursday and Sunday
c Saturday and Sunday
d Friday and Saturday
Pregunta 3:
Which day of the week is sometimes referred to as "hump day"?
a Saturday
b Wednesday
c Tuesday
d Thursday
Pregunta 4:
Which day of the week is perhaps the most exciting, in terms of plans and activities?
a Sunday
b Saturday
c Wednesday
d Monday
Pregunta 5:
A regular work week begins on which day?
a Sunday
b Friday
c Thursday
d Monday

Responde todas las preguntas sobre el texto:









No hay comentarios.:

Publicar un comentario